Partisekretær Kjersti Stenseng til Finnmark

Arbeiderpartiets partisekretær besøkte vestfylket tirsdag til torsdag denne uka. Hammerfest og Kautokeino stod på besøkslista, med korte stopp i Kvalsund og Alta på turen.

original_1478641739_907965

Innledning om den politiske situasjon når det er litt over et år til stortingsvalget står på kjøreplan når partisekretær Kjersti Stenseng møter partifeller på Thon hotellet i Hammerfest tirsdag kveld.  Dagen etter er det samme tema for partifeller i Kautokeino og stedet er Kulturhuset. Her vil også utviklingen i Kautokeino settes på dagsorden.

Før turen går mot innlandet onsdag skal både Statoil på Melkøya og ENIs hovedkvarter besøkes sammen med bl.a. ordfører Alf E. Jakobsen og flere fra Hammerfest Ap. Fokus på situasjon i olje og gasssektoren og ringvirkninger av aktiviteten vil være sentrale spørsmål som belyses. På tur gjennom vestfylket blir det kaffestopp hos Kvalsund Ap og ordfører Terje Wikstrøm og en matbit sammen med Alta Ap og ordfører Monica Nielsen, før Kautokeino står for tur.Torsdag blir det bedriftsbesøk med fokus på turistnæringa, reinslakteriet og Juhls sølvsmie sammen med ordfører Johan Vasara og folk fra Kautokeino Ap, før turen går tilbake til Alta og fly sørover.Fire kommuner, fire aktive kommunepartier og fire dyktige Ap-ordførere på to døgn er god uttelling for partisekretæren og hennes følge.