Våre politikere

Stortingsrepresentanter 2021-2025

Fylkestinget 2024 - 2027

• Linda Beate Randal er Finnmark Arbeiderpartis 1.kandidat til fylkestingsvalget. Hun kommer fra Kirkenes og er regionsdirektør for Innovasjon Norge Arktis. Hun har hatt sin arbeidshverdag i Tromsø i sju år, men har alltid hatt hjerte sitt i Finnmark. Nå har hun lyst til å prege fremtida her! Linda har lang erfaring fra mange deler av samfunnslivet og politikken. Hun kjenner Finnmark, og i særdeleshet nærings- og kulturlivet godt. Hun har lang fartstid i politikken og har vært nestleder i Finnmark Arbeiderparti og ordfører i Sør-Varanger.

• 31. år fra Hammerfest, og er gruppeleder for Hammerfest Arbeiderparti. Er 2.kandidat til Finnmark fylkesting, og står også på listen til kommunevalget i Hammerfest. Yrkeserfaring: Butikkmedarbeider i dagligvare, badevakt/hallbetjent og fagarbeider i Kontor og administrasjonsfaget.

• Kristin Rajala er 49 og kommer fra Tana kommune. Hun er bosatt i Polmak, utdannet lærer med hovedfag i samfunnsøkonomi og er mamma til Heike på 13 år. Kristin er vår 3.kandidat til fylkestinget i Troms og Finnmark.

• 25 år. Opprinnelig fra Honningsvåg, og bor nå i Alta. Har tatt utdanning i Alta, og har en bachelor i sosialt arbeid. Til daglig jobber jeg på NAV. Jeg er tidligere leder for AUF i Finnmark. Jeg stiller til fylkestingsvalget og står på 4. plass på Arbeiderpartiets liste, i tillegg til å være 7. kandidat i Alta kommune.

• Bjørn er 52 og bor i Sør-Varanger kommune. Han er distriktssekretær i LO Finnmark og var vår 7. kandidat på fylkestingslisten i Troms og Finnmark 2019.

• Willy Pedersen

• Isak Mathis Buljo

Styret

• Kristina Hansen er 57 år gammel og kommer opprinnelig fra Færøyene, men har vært bosatt i Nordkapp kommune siden 1980-årene. Hun er utdannet som lærer. Kristina har vært ordfører i Nordkapp kommune og er leder av Finnmark Arbeiderparti. Hun var vår 2.kandidat til fylkestinget i Troms og Finnmark 2019.

• Sigurd Kvammen Rafaelsen, 3.kandidat for Finnmark Arbeiderparti. Jeg er født og oppvokst i Sør-Varanger, men bor nå i Kjøllefjord og er ordfører i Lebesby kommune. Lidenskapelig rød både i politikken og i fotballen.

• Marianne er stortingsrepresentant for Finnmark og leder energi- og miljøkomiteen på Stortinget. Marianne er energi- og miljøpolitisk talsperson for Arbeiderpartiet.

• Kåre Simensen

64 år, gift, 2 barn, bestefar og oldefar. Jeg stiller til valg for Alta Arbeiderparti for jeg ønsker å bidra til en fortsatt positiv utvikling for Alta Kommune på alle samfunnsområder. For meg er det viktig at politikken utvikles i et tett og godt samarbeid med våre innbyggere. Det betyr at kommunen må bidra aktivt for å tilrettelegge for arbeidsplasser, ha fokus på velferdstilbud tilpasset ulike livsfaser, være en viktig aktør sammen med det frivillige Alta.

• Roar er opprinnelig fra Hammerfest, men har bodd i Lakselv siden 2009 og jobber som elektriker. Roar har alltid vært engasjert i kampen for et rettferdig samfunn.

• Robert Nesje

Lærer, 53 år, bor i Kirkenes.

• Bor i Vadsø