Våre politikere

Stortingsrepresentanter 2017-2021

Stortingskandidater 2021

• Jeg heter Runar (52) og stiller til valg for Arbeiderpartiet. Jeg er gift, har tre barn, en hund og bor i Vestre Jakobselv i Vadsø kommune. Jeg sitter i energi og miljøkomiteen på stortinget.

• Jeg heter Marianne Sivertsen Næss, er 46 år og kommer fra Hammerfest. Ble valgt til ordfører i Hammerfest høsten 2019. Har vært varaordfører i Hammerfest i 8 år, og rektor ved Hammerfest videregående skole i fem år. Gift, tre døtre som er 13, 16 og 18 år.

• Sigurd Kvammen Rafaelsen

Jeg heter Sigurd og stiller til valg for Finnmark Arbeiderparti.

Kandidater 2019

• Bjørn Inge Mo (52) var vår fylkesrådslederkandidat til fylkestingsvalget 2019. Han har lang fartstid i politikken, er bonde og bosatt i Kåfjord. Bjørn Inge var leder av Troms Arbeiderparti fra 2005 - 2014, og sametingsrepresentant fra 2017.

• Kristina Hansen er 57 år gammel og kommer opprinnelig fra Færøyene, men har vært bosatt i Nordkapp kommune siden 1980-årene. Hun er utdannet som lærer. Kristina har vært ordfører i Nordkapp kommune og er leder av Finnmark Arbeiderparti. Hun var vår 2.kandidat til fylkestinget i Troms og Finnmark 2019.

• Stine Akselsen er 46 år og kommer fra Kjøllefjord, Lebesby kommune. Hun er gift og har 2 barn. Stine har vært ordfører i Lebesby kommune i 10 år, og stilte til fylkestinget i Troms og Finnmark på 6.plass til Arbeiderpartiet.

• Bjørn er 52 og bor i Sør-Varanger kommune. Han er distriktssekretær i LO Finnmark og var vår 7. kandidat på fylkestingslisten i Troms og Finnmark 2019.

• Silje Vollan Nilsen er 23 år, fra Honningsvåg og studerer til daglig i Alta. Hun stiller for første gang og står på 10. plass på Arbeiderpartiets liste fil fylkestingsvalget, i tillegg til å være kandidat i Nordkapp kommune.

• Geir Ove Bakken er 62 år gammel og kommer fra Tverrelvdalen/Alta. Han har fire barn og syv barnebarn. Geir Ove har vært kommunepolitiker i Alta i perioden 1991-2015 (ordfører 2001-2011), satt i tidligere Finnmark fylkesting og er nå gruppeleder for fylkestingsgruppa til Arbeiderpartiet i Troms og Finnmark.

• Kristin Rajala er 47 og kommer fra Tana kommune. Hun er bosatt i Polmak, utdannet lærer med hovedfag i samfunnsøkonomi og er mamma til Heike på ti år. Kristin er vår 14.kandidat til fylkestinget i Troms og Finnmark.

Styret

• Jeg heter Sigurd og stiller til valg for Finnmark Arbeiderparti.

• Robert Nesje

Lærer, 52 år, bor i Kirkenes.

• Kåre Simensen

64 år, gift, 2 barn, bestefar og oldefar. Jeg stiller til valg for Alta Arbeiderparti for jeg ønsker å bidra til en fortsatt positiv utvikling for Alta Kommune på alle samfunnsområder. For meg er det viktig at politikken utvikles i et tett og godt samarbeid med våre innbyggere. Det betyr at kommunen må bidra aktivt for å tilrettelegge for arbeidsplasser, ha fokus på velferdstilbud tilpasset ulike livsfaser, være en viktig aktør sammen med det frivillige Alta.