Nominasjonsprosessen er i gang!

Hvem skal etterfølge Helga Pedersen og Kåre Simensen på Stortinget fra 2017 - 2021? Partimedlemmer og sympatisører inviteres med dette med å komme med sine innspill direkte til nominasjonkomiteen.

original_1478641744_4097943

Både Helga og Kåre har gitt nominaskjonskomiteen beskjed om at de avslutter sin periode på Stortinget når nåværende sesjon avsluttes i juni 2017. Nominasjonskomiteen har nå frist til i slutten av august med å komme med sitt første forslag til ny stortingsvalgliste for Finnmark Ap for perioden 2017 - 2021. Før man kommer så langt er partiorganisasjon, AUF og fagbevegelsen invitert til å komme med sine forslag til kandidater på en ny liste.

Nominasjonskomiteens leder Bjørn Johansen sier at komiteen også ønsker innspill direkte fra partimedlemmmer og sympatisører, i tråd med årsmøtevedtatt nominasjonsprosess. Du inviteres derfor til å komme med dine forslag direkte til følgende epostadresse:    [email protected]

Fristen for å komme med forslag settes til 15. juni 2016.

Stortingsrepresentant Helga Pedersen, som nå leder Arbeiderpartiets fraksjon i kommunalkomiteen, har sittet 8 år på Stortinget, og før det 4 år som fiskeriminister. Hun avslutter nå en 12 år lang periode for Finnmark i hovedstaden. Stortingsrepresentant Kåre Simensen, som er Arbeiderpartiets forsvarspolitiske talsmann og sitter i Utenriks- og forsvarskomiteen, avslutter er 8 år på Stortinget.